Friday 13 July 2018

KPJ Selangor, Shah Alam

Kisah ku hari ini....tidak disangka apabila result blood test sangat tidak memuaskan. Tapi nak buat macam mana. kena la dengar nasihat doktor. I kena buat rawatan lanjut so i pilih KPJ. 





Dua hari sebelum i di klinik, buat blood test dulu.


cadangan untuk ke KPJ buat rawatan di sana sebab adik ipar saya bekerja di KPJ dan semua adik beradik tinggal di Shah Alam. Actually rumah i depan HUKM tu jer tapi tak pa la..senang adik beradik nak tengok.




hahaha...bergambor dulu sebelum terbaring..Lokasi pertama


Lokasi kedua



Lokasi ketiga



Tunggu check in ke KPJ..tapi penuh pulak...i balik ke rumah my sis dulu ..penat nak tunggu.


Malam datang balik ...


Hmmm..kena warded la...sebab macam macam ada ...ada orang text saya kata..kadang-kadang iron lady pun kena la sakit jugak...hahahaha...saya agak terperanjat sebab selama ni saya tak rasa sakit pun...tetiba semua ada...tapi tak apa...i m ok aja...not end of my life unless itu takdirnya.


First time masuk hospital nih...biasa check in di hotel sesekali check in hospital ler pulak. Not bad apa..kecuali makanan i kena catu..ohhh..i miss secret recipie

  



Actually ....memang sakit hahahaha..aduhai..tak boleh nak main handphone.



Next day...banyak insulin dah masuk dalam badan memang lemah la sikit rasa badan..cucuk jari, check tekanan darah bagai la...rasa penat ler pulak.


Thank you adikku..bawak makanan untuk i hahaha..curi-curi makan ni ..


Adoi..bila nak abihnya.....


hmm.. dah biasa ke hulu ke hilir...tetiba kena terbaring..


Alhamdulilah..i dapat  tukar bilik.



Thank you Safrina.....lovely flower.






I m single but i m not alone...adik-adikku, adik ipar dan anak buah duk teman datang kejap-kejap...risau i depa buat potluck hahaha...




Kak Shahla dan Insyirah datang melawat...tahnk you for the flower dear.



Hari ke 3 baru ok dan dah boleh keluar hospital. macam tak mau lagi masuk sini..hahahaha






Text in @maimeorhasan

Syukur.Alhamdullilah. Thank you Allah saya masih boleh tersenyum.Kesihatan beransur baik. Tidak pernah terfikir oleh akal saya akan terbaring begini dan menghadapi dugaan Allah secara tiba-tiba. Apa-apa Cik Mai tak akan putus semangat.
.
Kepada  semua yang terlibat dalam urusan saya dalam tempoh sakit saya dan  mendoakan kesihatan diri ini, Terima kasih banyak-banyak pengurusan, teman-teman, saudara mara. Hope Allah membalas kalian dengan good things kelak. Kepada ahli keluarga yang always with me.Love you alls more and more. Kepada adik iparku @hamizah.nur.1 thank you jaga i. Dia pulak yang tak tidor..@kayefikri @meorazlan  yang bawa makanan.

Kepada kawan-kawan ig, kawan-kawan yang whatsapp, kawan lama dan baru dan beri kata semangat, yang datang melawat @shahlawatimanap yang hantar fruit basket @inazakri. Thank you. Another thank you to  my  friend Mr NYC.Thank you for your supports and  prayer for me.Yes! promise..i ll be fine, always smile  and travel again

 My Dear Mr, I feel really  good when i read your wall.Many thanks.

Semoga Allah membalas kebaikan kalian semua dengan kebaikan  kerana kalian semua megembirakan saya.

You all semua Awesome 


No comments:

Post a Comment