Friday 3 July 2015

Ramadhan Day @ HSM Genting

Salam Ramadhan kepada seluruh umat Islam yang berada di bumi Allah..semoga semuanya berada dalam keimanan, ketaqwaan menjalankan ibadah dan beribadat serta download sabar serta keikhlasan sebanyak mungkin.

Hari ni kami ke HSM Genting lagi menjalankan pemeriksaan mencari barang yang hilang..jom tengok ada jumpa ker idak yea.....tapi apa yang hilang???? tak kisahlah apa yang hilang tu..........yang penting kukuh persahabatan dan silaturahim....












 “Wahai Tuhan kami, janganlah Engkau jadikan hati kami condong kepada kesesatan sesudah Engkau beri petunjuk kepada kami, dan karuniakanlah kepada kami rahmat dari sisi Engkau; kerana sesungguhnya Engkau-lah Dzat yang Maha Pemberi (karunia).” (QS. Ali Imran: 8).

“Wahai Tuhan kami, limpahkanlah kesabaran atas diri kami, dan teguhkanlah pendirian kami dan tolonglah kami terhadap orang-orang kafir.” (QS. Al Baqarah: 250).

“Wahai Dzat yang Maha Membolak-balikkan hati, teguhkanlah hatiku di atas agama-Mu.” (HR. At-Tirmidzi no.3522, imam Ahmad IV/302, Al-Hakim I/525. Lihat Shohih Sunan At-Tirmidzi no.2792).

“Ya Allah, Dzat yang mengarahkan hati, arahkanlah hati-hati kami untuk selalu taat kepada-Mu.” (HR. Muslim).

 Nabi Muhammad SAW bersabda: “Sesungguhnya Allah tidak melihat (menilai) bentuk tubuh umat manusia dan tidak pula menilai ketampanan wajahnya, tetapi Allah melihat (menilai) keikhlasan hati hambanya”. (HR. Muslim)





No comments:

Post a Comment