Saturday 3 October 2015

Walk..walk @ Taman Tasik Permaisuri

Hari ini hari Ahad..Yes! Sunday tapi seawal 3.30 pagi dah terjaga...fuh!! tak lojik ler pulak kalau nak on notebook kan...boleh tapi macam tak kena pulak....terbedik-bedik mata menunggu Subuh...actually it always happen setiap hari tapi today is Sunday...nak buat macam mana..mata ni dah diajor macam ni...

Siap-siap..turun bawah... terus lepak kat kolam renang...jerebu ..tak berapa elok...senyap dan sunyi...macam tak ada orang....nak mandi ker..idak ler....hahahaha!!!





Drive ke Leisure Mall....bayar bill Maxis. Dekat aja kat rumah...kalau tak pegi awal sini crowded payah nak parking. Sekadar share..i dulu kerja dengan kontraktor bina Leisure Mall ni..my second project after D' Mayang Condo, KLCC. masa tu tahun 1994.


then drive balik ke The Lumayan ternampak lak advertisement ni...parking keter kat taman tasik nih..


Jalan-jalan ler..balik rumah pun macam awal sangat nak buat kerja..




The Lumayan 





Biasa memang ada group-group dancing nih..dulu selalu join....tapi la ni ...malas ler pulak..










Ini namanya dah tak ada kerja ...hahahaha!! alang-alang dah datang..bersenam ler. Lama dah tak bersenam.

















ada show pulak...


Letih dah..so pi beli makanan dulu..then balik tido..hihihihi..sapa senyum bila dengor nak tido..read this...

"Hendaklah seseorang tidak meninggalkan tidur di siang hari kerana ianya membantu ibadah di malam hari sebagimana sahur membantu puasa di siang hari. Sebaik-baiknya ialah bangun sebelum gelincir matahari untuk solat zohor." (Imam Al-Ghazali)

Dalam Islam, senaman adalah satu sunah Nabi Muhammad SAW.Ada hadis Nabi yang bermaksud: “Orang mukmin yang kuat lebih baik dan lebih dikasih Allah daripada mukmin lemah. Oleh itu, berpegang teguhlah pada setiap kebajikan yang akan memberi manfaat.”(Riwayat Ahmad, Muslim dan Ibnu Majah daripada Abu Hurairah r.a) 

Rasulullah adalah seorang yang aktif secara fizikal sehingga ke akhir hayatnya. Baginda menyeru umatnya berusaha bersungguh-sungguh menjadi umat yang kuat dan sihat. Baginda menggalakkan umat Islam dengan riadah berkuda, memanah, bergusti, berlumba lari dan berenang untuk menguatkan tubuh badan. 





No comments:

Post a Comment