Saturday 6 August 2016

Teluk Kemang Port Dickson

Hang Pi Mana...hang pi mana... hang pi mana...hahahaha....ada orang bagi lagu Khalifah tu pada saya sebab saya selalu travel dan jalan-jalan....itu la bestnya jadi orang bujang yang available...at anytime boleh decide sendiri mana nak pegi..apa nak buat..tak payah nak minta permission dari sapa-sapa.

Semalam saya fikir apa nak buat hari nih..sebelum ni saya dah pi naik bukit. ..finally ikut la mata esok apa yang saya terfikir nak buat.

Tepat pukul 3.30 pagi saya dah terjaga...siap-siap saya terus ambik seorang kawan untuk temankan saya terus menuju ke Port Dickson..cadang nak pi mandi laut pulak. Tercari-cari juga masjid di Teluk Kemang nih..sesampai terus Subuh di sini..

Alhamdullilah sempat solat berjemaah. Masjid Kariah Batu 7 ni ramai jugak waktu subuh..lepas subah ada zikir..sedapnya suara yang melaungkan solat tu.

Gambar ni diambil semasa saya balik ke sini untuk Duhha...







Lepas Subuh..saya terus breakfast...lepas tu  ke pantai...cantiknya air dan tak ada orang..






Apa nak buat lagi..hmm.. i drive back to Shah Alam..sampai Shah Alam at 10.30 pagi..hahahaha..


Wahai Hati Yang Tenang...

Kadang-kadang Allah sembunyikan matahari...
Dia datangkan petir dan kilat...
Kita menangis dan tertanya-tanya.. 
Kemana hilangnya sinar...
Rupa-rupanya ..
Allah nak hadiahkan kita pelangi..

Insya Allah....
Ada kemanisan di sebalik kepahitan.














No comments:

Post a Comment