Saturday 23 December 2017

Percutian ke Cameron Highlands

Tukar plan last minute then membawakan saya ke Cameron Highlands. Hajat hati nak ke Kuala Perlis tetapi masa terlalu singkat so terus ke sini.  Ok aja....perlukan percutian itu lagi penting dari lokasi.

Sampai di sini, memang kena tengok map..lama tak ke sini. Semalaman saya mencari hotel semalam tetapi tak ada...semua call kata penuh...hmmmm saya kata cam mana nanti nih.

Terpaksa tengok map nih....then jalan-jalan cari hotel.

Kaki saya terhenti di hotel ni. Nasib baik masih ada kosong. Malas nak fikir terus check in.

Masih awal so saya try deal dengan hotel untuk ambik pakej nih. Depa kata ok so saya follow aja la. Tunggu depan hotel ni, tunggu Van Persiaran ambik.

Ini gang Group Travel kami...depa ni sporting jugak..Dah petang dan last untuk hari ni. Esok dengan group lain pulak.

BOH Plantation Sungai Palas

Jauh jugak perjalanan nak ke sini termasuklah dengan jem yang teruk so agak meletihkan. Ramai orang kat sini jemmmm. Singgah di sini abouy 45 minit untuk look around. Dah nak hujan la pulak tu.

Tea Shop

Hujan dah mula nak turun tapi kena singgah la jugak sebab dah bayar kalau tak rugi la...yea dak. hari ni pun dah nak kabus so sejuk jugak ni..pergerakan terhad la.

Taman Orchird dan Roses

Raju Hill Strawbery Park

Honey Bee Farm Brinchang

Day 2

Hari ni saya bangun pagi sikit untuk menikmati udara sejuk dan segar. Tak ramai orang lagi agaknya semuanya lena.

Hmmm..macam tak menarik nak minum kat sini..

Kaki terhenti di sini sebab tengok menarik kedai ni..simple aja..ada jual kek and coffee..sebelah hotel aja.

Bas stand ni tengah pekan so tak risau. Depan ni melambak budjet hotel dan kedai makan. No worry kalau mari sini ..bawak aja la duit bebanyak.

Taman di hadapan bas stand ni. Depan ni ada tempat boleh sewa basikal untuk 1 hari.

Ronda-ronda hingga ke hujung Tanah Rata. Saya jumpa yang ni tapi tak try la.

Taman Abang..kedai makan di tepi bas stand. Lanskap yang menarik.

Nampak atas bukit nih...? saya akan ke sana untuk ambil gambar....jom kita pergi.....!!

Pejabat pos Cameron Highlands sangat special dan  telah dibuka apda tahun 1956 oleh Yang Terhormat dan Amat Mulia Perdana Menteri Tunku Abdul Rahman Putra.

Time dah nak balik dah...Terima kasih kepada Hotel Roses Crest Hill yang memberikan layanan yang memuaskan kepada saya serta benarkan saya duk lepak-lepak kat sini hingga ke petang. Very nice hotel bersih dan tido lena la hahahaha.

Ok untuk hari ni..esok nest destinasi....ke mana yea....hmmm ikut esok kaki melangkah.