Saturday 27 April 2019

Jelajah Penang dan Alor Setar

Today kami jelajah Utara, ada task yang kena buat. so seperti biasa saya akan anggap apa yang saya buat saya di dalam siri Travel supaya  tidak terasa penat atau pun apa yang saya buat itu akan gembira. Saya selalu anggap diri saya ini Traveller, Photographer dan pengkaji juga viewer. Selain itu, saya selalu akan buat travel saya seronok. 

Ok let go....tengok apa yang telah kami lalui...........

Sampai airport Subang, saya lepak di Kapitan Kopitiam. Errr, back ground Sungai Melaka, so masa saya post gambar ni kat IG ada yang ingat saya di tepi sungai.



Hang out di Kapitan Kopitiam dengan the gang. Hmm..tetiba muncul lak Pn legal hahaha...




Flight delay, sesak jugak kat airport ni. 



Finally, sampai juga la Malindo Air nih.




Yes! touch down Penang..malam dah.



Selepas breakfast teruskan task kami. Amacam barisan hero-hero Seri Malaysa ni...ok tak? hihihi





ALOR SETAR

Selesai di sini kami bergerak ke Alor Setar naik Starex sebab kami ni ramai. Saya pastikan kami semua bergerak dalam team dan tidak berpecah.


Ambil gambar dulu before depa ni terlelap..




Sampai hotel dah malam .Alhamdullilah. So sebelum turun ambik gambar dulu muka penat. 


 


Kami terus keluar makan kat depan hotel aja. Jalan kaki aja sebab dah malam. 





Restoran Titi Gajah















sebelum naik atas, saja ronda-ronda keliling hotel. Cantik hotel ni.









breakfast pagi





Walaupun kena paksa ambik gambor nih tapi semua bagi komitmen hahahaha...



Visit Royal Suite. Very nice room.







 

Lunch kami malas nak keluar sebab kerja masih belum selesai so makan kat hotel aja. 


petang lepas selesai pukul 6.00 petang terus menuju ke airport.




Check in ...





Airport Alor Setar menuju ke KLIA




Sampai KLIA kami menuju ke bas Terminal. Nak lepak kat sini dah tak ada tempat so kami decided balik ke Menara UOA sementara nak tunggu pukul 4.00 pagi.




Naik bas.





dari KL Sentral kami ke Menara UOA Bangsar



hahaha last LRT... kami berkejar-kejar kejar last train.







finally kami rest di office sementara nak tunggu pukul 4.00 pagi untuk ke Kuala Trengganu.

Hmmm.. apa macam? best tak travel dengan Meh Travel with Me? hehehehe semua kenderaan naik dan backpackers.








No comments:

Post a Comment