Monday 23 September 2019

Mengembara ke Semarang, Jawa


Finally............ sampai juga tarikh hari ini. Book flight ticket since last November 2018 dengan tambang promo yang murah. Percaya tak all in return termasuk insurance hanya RM154 sahaja. Masa tu ramai yang kata lama lagi..hahahaha..memang selalu saya dengar depa kata begitu buat saya dah biasa. Kalau u alls tengok flight tiket sekarang return RM600 termasuk bla bla bla.

Saja untuk memilih travel bajet. so macam biasa ....selepas beli tiket baru saya check hotel pada tarikh yang sama dan baru la cari supir untuk travel merata Semarang. Jom ikut saya lihat nanti apa hotel yang saya dapat dan saya sharekan kos sekali.

So untuk percutian bajet saya...saya memilih untuk naik pengangkutan awam yang murah la..sebab apa yang nak dikejarkan sangat..so saya naik bas dari KL Sentral ke KLIA2 . Yea..memang awal sampai tetapi saya tak menanggung double caj late night. 



Kepada yang masih tak berapa tau Semarang tu kat mana....ni map dia.



Kalau ikut map ni banyak tempat yang kalau nak lawat..tapi tengok cam mana berapa tempat boleh sampai.







Masa untuk fly.....
Semoga selamat sampai tempat yang dituju. In Sha Allah. Amin.





Alhamdulilah ..saya telah sampai di Semarang Jawa. 
Saya disambut oleh Taufik Shahputra wakil dari Syarikat Mobil Semarang yang akan membawa saya melewati ke Kota Semarang sehingga malam nanti.

jommmm ikut saya...apa2 breakfast dulu.






























No comments:

Post a Comment