Sunday 2 August 2020

Hari Raya Aidil Adha 2020 - PKPP

Selamat Hari Raya Aidil Adha kepada semua. 

Pengorbanan bukan sekadar memberi tetapi mengajar erti memberi. Sekecil-kecil pengorbanan sangat besar ertinya kepada orang yang memerlukan. Semoga Allah menerima amalam dari kami dan kamu. insha Allah.

Macam biasa kami berkumpul adik beradik di rumah adik di Jalan Kebun sebab mak kami duduk di sana. tak ramai yang datang serentak sebab PKPP ni dan ada yang balik ke kampung mentua sebab ada ibadah Qurban dan ada lak yang kerja. 

Inilah kisah kami hari ini....


Pagi...jam 10.30 pagi



macam biasa bila raya Cik Mai gantung kuali hahaha..makan kat rumah orang.



hari ni ada ayam masak merah, nasi serai, ketupa palas, rendang dan kuih muih semua disediakan oleh adik ipar Cik Mai Neha.







ada ice cream lagi






Kek ni Adriana fatini yang buat





Adik Ipar Nur kena kerja pulak...bertabah lah yea...


Lepas dari Jalan Kebun kami terus kerumah Uda dan  kami pegi shopping kat Klang pi Ninso yang baru buka. Barang di Ninso ni murah sungguh RM2.10 aja satu barang so apa lagi kami borong la macam-macam barang. 

Oh yea..sebelum tu...thank you tudung Alfaro yang warna Kubah Masjid Nabi - Raudah yang dihadiahkan oleh adik iparku. Aidil Fitri tu hari pun warna hijau. tahun hijau agaknya.



Lepas kami dari Klang terus balik ke Seksyen 23. Apa yang kami beli ...ini la beli tanah, pasu dan barang-barang tepi kolam kecik nih. saja la buat main-main, balik rumah tengok pokok-pokok yang tumbuh ni sejuk sikit hati walaupun tahun entah hidup semua atau tidak. tapi kan bila tengok dah tumbuh kecik-kecik nampak comel aja.





semai benih lagi.




petang sikit, adik Jalan Kebun pulak datang ke rumah. Actually, rumah kami ni dekat-dekat aja. Cik Mai dan kakak duduk setaman lorong depan aja. Adik jalan kebun berjiran dengan rumah Uda. Alang duduk seksyen depan aja. memamng dirancangkan begitu.




Sesudah itu, kami pi makan malam kat rumah my sis depan rumah Cik Mai.Makan lagi...




Alhamdulilah. 

No comments:

Post a Comment