Friday 24 April 2015

Next.....Taman Tasik Taiping!!

Selepas subuh kami tanpa berlengah terus bertolak ke Taiping pulak...appointment at 10.30am..so masih sempat tengak keindahan tasik ni...cantik tasik nih..pagi-pagi ramai orang jogging....yang heran tak kerja ker depa nih..hihihi....

   QS:Al-Mulk , Ayat: 3

Artinya: “Yang telah menciptakan tujuh langit berlapis-lapis. Kamu sekali-kali tidak melihat pada ciptaan Tuhan Yang Maha Pemurah sesuatu yang tidak seimbang. Maka lihatlah berulang-ulang, adakah kamu lihat sesuatu yang tidak seimbang?”


Dialah yang telah mengadakan tujuh langit yang sebagiannya di atas sebagian yang lain di udara yang kosong, tanpa tiang dan tanpa pengikat yang mengikatnya, serta keistimewaan setiap langit dengan cakupan tertentu, dan dengan sistem yang tetap tidak berubah-ubah. Bahkan dengan sistem daya tarik yang indah di antara benda bumi dan langit, sebagaimana firman-Nya : [13]

“Allah-lah Yang meninggikan langit tanpa tiang (sebagaimana) yang kamu lihat, kemudian Dia bersemayam di atas ´Arasy, dan menundukkan matahari dan bulan. Masing-masing beredar hingga waktu yang ditentukan. Allah mengatur urusan (makhluk-Nya), menjelaskan tanda-tanda (kebesaran-Nya), supaya kamu meyakini pertemuan(mu) dengan Tuhanmu.” (QS:Ar-Ra'd  Ayat: 2)

QS:Fushshilat  Ayat: 53
Artinya: “Kami akan memperlihatkan kepada mereka tanda-tanda (kekuasaan) Kami di segala wilayah bumi dan pada diri mereka sendiri, hingga jelas bagi mereka bahwa Al Quran itu adalah benar. Tiadakah cukup bahwa sesungguhnya Tuhanmu menjadi saksi atas segala sesuatu?”

















lepas tu..


Selesai di sini ..kami bertolak ke Ipoh pulak....kira-kira pukul 5.30 petang meninggalkan Ipoh....

Dinner di Pak Tam




Alhamdullilah...


No comments:

Post a Comment