Thursday 16 April 2015

Jom Repair paip @ Rumah Mak Long

Ate macam mana ceritanya boleh bocor Cho!!..........siasatan dibuat...sampai beratus bil ayornye....nak buat macam mana tetiba terdapat aliran air macam sungai lak kat rumah......so sementara Acu Emy ada...apa lagi...meh kita tengok..apa yang dema buat....



awak datang melawat sedara..dema suruh betuikan paip pulak...


Sedang berbincang....stratergi......


kena tebuk dinding nih....tumpo kome!!


sabor....



Dema ni tau ker idak nih....???






serious nih...................
tapi masa sampai pada pukul 9.30 malam....kerja-kerja baru disiapkan...kerja tampal dinding akan disambung kemudian...

Ahad nanti  kerja-kerja disambung semula untuk tutup dinding tu...







Caya la Haziq.........Selesai...................


Dikongsikan bersama....

Rasulullah SAW bersabda yang maksudnya:
“Sesungguhnya pekerjaan itu bergantung kepada niat dan sesungguhnya setiap orang akan memperolehi hasil sesuai dengan niatnya itu”

Rasulullah SAW bersabda bermaksud; “ Sesungguhnya Allah sangat cintakan kepada orang mukmin yang bekerja” 

Sabda Rasulullah SAW, yang bermaksud : “Bahawa Allah suka apabila seseorang daripada kamu membuat sesuatu kerja dengan memperelokkan kerjanya.” (Hadis riwayat Muslim)

Firman Allah SWT QS. At-Taubah: 105 yang artinya: “Dan Katakanlah: Bekerjalah kamu, Maka Allah dan rasul-Nya serta orang-orang mukmin akan melihat pekerjaanmu itu, dan kamu akan dikembalikan kepada (Allah) yang mengetahui akan yang ghaib dan yang nyata, lalu diberitakan-Nya kepada kamu apa yang Telah kamu kerjakan”.

Rasulullah bersabda : “Tiada seorang pun yang makan makanan yang lebih baik dari pada makan yang diperoleh dari hasil dari keringatnya sendiri. Sesungguhnya Nabi Allah Daud AS itu pun makan dari hasil karyanya sendiri” (HR. Bukhari)

Rasulullah SAW bersabda: “bekerjalah untuk duniamu seakan-akan kamu hidup selamanya, dan beribadahlah untuk akhiratmu seakan-akan kamu mati besok.”

Hadis yang diriwayatkan Abu Dawud, Rasulullah pernah bersabda, “Amal yang paling baik adalah pekerjaan yang dilakukan dengan cucuran keringatnya sendiri.”








No comments:

Post a Comment