Saturday 8 June 2019

Singgah sekejap di Pusat Sains Negara Mount Kiara ( Syawal 4)

Syawal ke 4

Hari ni saya nak ke mana? Hajat hati nak ke Damansara sekejap. Ok..OOTD hari ni..



On the way balik saya singgah sekejap di Pusat Sains Negara yang terletak di Mount Kiara. Bangunan ni dah ada perubahan. Selalu lalu lalang kat sini tapi tak pernah singgah. Tak ada plan apa-apa hari ni jadi belok ke sini sat.  Meh tengok photo-photo yang saya ambil sendiri dalam tempoh 1 jam 1/2.


Bahagian hadapan ni akuarium.

Click ig @maimeorhasan untuk lihat video



Finding Nemo !!














Oh jantung hatiku yang lately asyik sakit aja....tak larat asyik makan ubat aja setiap hari.


Bahagian atas ni penuh mirror



Ruang lighting














Nak explain pun tak berapa nak reti.















Bahagian Under roof glass

Saya pernah tengok photo somebody shoot here so saya minta kebenaran dari pekerja di sini untuk access ke ruang ini. Ahamdullilah saya dapat ke sini ditemani oleh mereka tapi tak boleh lama sebab ruang ni di bahagian luar bangunan. Cam gini la jadi gambar-gambar bila ambil sorang-sorang. 

Hidup ini bagaikan pelangi yang penuh dengan warna-warni. Oleh yang demikian, sentiasa bersyukur, sabar dan redha dalam apa jua keadaan yang Allah tentukan. Insya Allah kita akan sentiasa tenang dan gembira selalu. Amin.






Dalam ig @maimeorhasan ada video ruang nih





Bahagian tengah







Bahagian Luar















Boleh lihat video di ig @maimeorhasan dan untuk mengetahui info-info menarik di sini bolehlah google Pusat Sains Negara. 

Menarik dan penuh dengan ilmiah. 











No comments:

Post a Comment