Friday 29 July 2016

Bakso @ Sultan Syarif Kasim II International Airport, Pekan Baru

Hari ni nak balik....kena la balik kan...so gitulah cerita saya di Pekan Baru dan Siak Sri Indrapura. Banyak kisah dan yang berlaku akan tersemat di dalam hati.



Ramai yang bertanya saya..kenapa saya pilih bercuti di Pekan Baru kali ini...sebenarnya saya hanya tengok sebab tiket yang murah..tetapi tatkala saya berfikir begitu namun bukan itu sangkaan sebenarnya.. Hasilan aturan dari Allah S.W.T saya telah mendapat jawapan melalui kesemua saksi bisu yang saya lawati..saksi bisu yang menceritakan sesuatu yang sangat mengkangumkan dan menyebabkan akal saya terfikir dan berfikir...terdetik di hati saya ..syukur kerana diterbangkan ke sini...habluminallah...hablumninanas wa hablummina Alam..

Pekan Baru bukan tempat untuk berhibur tetapi tempat yang boleh menghiburkan hati..menenangkan hati..tatkala saya melihat masjid-masjid yang indah senibinanya menyebabkan hati saya berdebar-debar selain menimba ilmu yang saya anggap berguna di dalam kehidupan saya...

Selain itu saya dapat silaturahim dengan mereka berdua, Subari dan Uly...hahahaha...terima kasihlah Bari dan Uly yang sabar melayan kerenah saya ..macam-macam kan..nak makan western la..kopitiam ler...pi Desa Zamrud la yang tak dipegi dak orang...macam-macam lagi yea...tapi bagus la depa ..sabar dan asyik gelak aja dan menjadikan pengembaraan ini menarik.



Kami menuju ke airport..i nak balik hari nih..dan terima kasih la kepada depa ni sebab sudi tunggu i sampai hari nih...patut depa dah balik dah dulu.



Airport



Makan nasi goreng dan Es jeruk  aja la..malas nak fikir..tapikan memang sedap pulak nasi gorengnya.


Alhamdullilah...

Insya Allah kami akan berjumpa kembali pada November 2016 nanti...My trip to  Padang, Bukit Tinggi dan Pagar Ruyung pulak..



No comments:

Post a Comment