Sunday 24 July 2016

KLIA2 - Perjalanan ke Pekan Baru, Riau

Masa i book tiket ni saya tak tahu apa-apa tentang Pekan Baru. Cuma terfikir masa tu murahnya tiket ... saja nak jalan ..mungkin terpengaruh dengan iklan Wonderful Indonesia dan paling anehnya kali ni saya pegi sorang-sorang. Tak pernah pergi ke luar Negara seorang diri melainkan mengerjakan umrah dulu. Mencabar diri untuk mengembara seorang diri mungkin boleh memberikan sesuatu kelainan dalam pengembaraan ini...ilmu sejarah dan ilmu senibina.

Setelah beli tiket terus saya google apa yang ada di sini. Subhanallah ..Allah huakhbar....tidak sangka sesuatu yang menarik ada di sini yang saya sendiri tidak tahu sebelum ini..Sebuah Masjid yang tersergam indah saya teruja untuk ke sana yang menjadi jolokan sebagai Taj Mahal Sumatera.  Then saya terus book hotel melalui Agoda dan dapat menginap di Zuri Express Hotel yang terletak di Gutot Suharto, Street No. 39B, Pekan Baru.

Saya terfikir pulak macam mana saya di sana nanti..walaupun dah banyak kali ke Kepulaan Jawa tapi bahasa tu saya kurang faham sikit nak faham kadang-kadang. Jadi saya google apa yang boleh saya temui di sana sekurang-kurangnya punyai  kenalan. Thank You Allah..dengan izinnya saya berkenalan dengan Cik Uly melalui satu blogspot mengenai pakej pelancungan di sana. Saya ingat lagi  masa tu Ramadhan ke 3...saya email pada dia dan dia reply melalui whatsap. Sejak itu kami rakan whatsap hahahaha....setelah berbincang saya hanya menyewa kereta lengkap dengan pemandu. Katanya saya hanya bagitau saya nak ke mana dia akan uruskan.

Mana nak pegi lagi pastilah saya hendak melawat merata hingga ke Bukit Tinggi ke Padang dan Payar Ruyong tapi itu saya akan cover dalam my next trip dalam bulan November nanti..Insya Allah.


 Di KLIA2 ...

Saya breakfast dulu di Mamak Level 3..okla..makan nasi goreng..simple aja. Ambik gambar dulu antor pada Uly..hahaha


On the way berkenalan dengan Cik Azura orang Kota Baharu..minat yang sama..ambik gambor awan dan langit..dan suka travel..dia pu  hotelier..dia nak balik tengok emaknya tak sihat..Semoga Allah sembuhkan maknya.Insya Allah


My breakfast..




Tunggu awal kat sini..malas nak ronda-ronda..semalam tak berapa tido..ngantuk pulak.



Insya Allah ..akan sampai tempat yang dituju...tunggu nanti kisah i di sana.

1 comment:

  1. Salam kak, semoga percutiannya menyeronokan yeerrr, banyak salah silaf pohon ampun maaf yeerrr

    ReplyDelete