Saturday 3 December 2016

Istana Bandar ( Alaedeen ) @ Jugra



Today i bangun tido macam nak pergi kerja...hahaha...rindu nak pegi kerja agaknya...pagi-pagi dah bangun lepas subuh langsung tak tido balik....kalau ikut semalam punya planning pagi ni nak cari pulut kuning di kedai pakcik Kelantan di Taman Tenaga lepas tu ke Desa Pandan cari Andalusia Travel and Tour...nak tau lebih details pakej Umrah Mei 2017 yang diiklankan....cuti anjang ni akan berlaku lagi sekali masa bulan Mei nanti yang mana i kena abihkan cuti before early Jun 2017...so i target before that date i ada 12 hari cuti...Insya Allah jika ada izinNya mungkin jadi tetamu Allah.



Bangun tido i ajak my sis temankan i pi Jugra tapi dia tak boleh...hahahaha...macam kelako pulak...all my plan abih daaa...i ajak Aziq dan Gena teman ...i pernah sampai sini dulu tahun 1993 rasanya...lama sungguh tapi mana nak ingat jalan so waze aja ler...tersesat-sesat la jalan masa pegi..siap tanya orang tepi jalan lagi... tapi balik macam cepat aja...about 45 minit dari Seksyen 23 Shah Alam.






Bahagian belakang


Apa kami cari kat sini? Hmmm....actually tempat ni memang asing untuk i..saja melihat-lihat istana ini sementara photoshoot....saja nak penuhkan masa cuti yang ada...sempat sembang-sembang dengan guard nih hahaha...kami tak masuk dalam sebab tak cukup keberanian lagi pun tak ada orang lain...kami aja....rasanya tak payah la...tetapi penceritaan tu dihayati dan difahami hihihi..macam yang i pernah baca tentang mistik dan misterinya...Alhamdullilah...rasanya tak ada apa-apa.



Bahagian hadapan




Mentelahkan dah sampai sini, meh la kita citer sikit tentang istana ini yang terletak di Permatang Pasir, Jugra...ada tulis di papan batu di situ..so boleh la baca...sedikit sebanyak Istana ini dulu dimiliki oleh Sultan Abdul Samad Almarhum Sultan Abdullah antara 1857 hingga 1898. Kami tak pergi ke makam sebab rasanya tiada apa nak dicari di sana dan kami tak pegi ke Istana Long Puteri cucunda baginda sebab rasanya tiada keinginan ke sana...Selainnya boleh google sendiri yea.



Assalamualaikum










Kat belakang tu ada tulis 1914


Gaya X ..hahahaha






Meh ronda keliling










Bahagian Luar






Ok jom pi Bukit Jugra pulak. Assalamualaikum


No comments:

Post a Comment